Tuesday, December 30, 2008

Pekena 'PASEMBUR"

Akhirnya cek dapat pekena pasemboq padang kota....Sahaja aku guna ayat-ayat penang,nak bagi mood suasana penang itu timbul..:)
Dah lama cek mengidam pasemboq ni..Bila dah ada peluang mai penang ni,apa lagi teruih pi usha pasemboq kat padang kota lama.
Bila dah sampai sana, gerai pasemboq nilah menjadi tumpuan cek...Tengoklah ada satu family ni tengah serbu gerai ni..itu yang menjadi tarikan aku nak pilih gerai ni..,
Banyak pilihan ,cucoq2,fish ball,kentang..dan banyak lagilah bahan2 yg boleh digaulkan menjadi pasemboq. Cuba hangpa tengok ni..ketam goreng pun ada..
Pasemboq aku dah siap. Ada la beberapa bahan yg aku pilih dan menyebabkan harganya mencecah RM20 sepinggan.
Ternyata walaupun harganya RM20,tetapi berbaloi...sedap seperti jangkaan.
susah nak terangkan kesedapan nya dgn menaip disini. jadi apa yg hangpa tunggu lagi..
Turun lah ke Penang..Kita pekena "PASEMBUR" Padang kota. Memang menyelera dan mengenyangkan..kalau xpercaya..tgk pinggan aku dah hampir licin dgn kerakusan nafsu makan ku... Rugi kalau x mai pekena tauu..

5 comments:

lin lin said...

nak sket!!!! cedapnyeee!!
nyum nyum!! =)

fadhel said...

kawe nak jalan2 penang 18 hb nie......ingat nak pekena pasembur skali la....cam enak jer......

Mizi Hamir said...

btui tu..mahai woo..aku penah trai dah..makan pun x abih..last bwk balik ghumah..hang kena trai phel nnt!..hehe

pink hazel said...

ermmmmmmmm....sedapnyer!!!! ni yg teringin nie.... :)

zeti said...

pi penang aritu x smpat pun mkn pasembor ni.. uhuhuhu.. nnt kim kat phel la :p

About Me

Ahlan wasahlan

Jadi Ikutan