Sunday, November 16, 2008

Vespa dari Lensaku

Hanya satu sahaja sejak dahulu lagi dan menjadi ikon pengemar2 Scooter iaitu "VESPA".
Motosikal vespa ini begitu unik sekali dari hasil pembuatan Teknologi Itali. Vespa yang pertama telah dicipta pada awal 1946 oleh Piaggio company coperation. Piaggo company ini berada di wilayah Tucson diantara bumi Florence dan Pisa. Sejak dahulu lagi Piaggio telah meneruskan pengeluran scooter ini di bawah 3 jenama iaitu Classic vespa ,sporty Guilera dan Kontemporari Piaggio. Kebanyakan Vespa yng di bawa masuk ke malaysia adalah dari italy dgn berkuasa 500cc ke 200cc.
Sudah..sudah..Banyak lagi jika hendak dihuraikan, tapi jika aku ini gemar membacalah,hahah..Tetapi sayangnya bacaan aku sedikit sahaja mengenai Vespa ini. Jadi sampai ini sajalah yang aku dapat huraikan mengenai vespa. Hanya yang aku dapat tonjolkan disini ialah gambar .. Diambil disekitar ibu negara (KL). Kagum dan teruja..begitu cantik ,teguh bediri 3 Vespa yang disusun menyebelahi antara satu sama lain. Adoii..aku ingin aku satu begini.. Inilah RETRO.....

0 comments:

About Me

My photo
Tegur sahaja aku ini

Ahlan wasahlan

Jadi Ikutan